Saturday, January 1, 2011

010111

tahun baru....segala2nye perlu baru...tp mane y leh pakai gune la blik kn...bila msk tahun baru ramai la y memsg azam u tahun baru nie..tp y aku nai konfuis adakah azam y lepas dah tercapai?dah terlaksana dgn jayanye?

bagi aku azam y aku wat alhamdulillah dapat dilaksankan dengan baik wlpn kekdg tersasar ckit....
erm tahun nie azam aku akan bertambah cz aku dah berada perpindahan dari fasa belajar kepada fasa mencari rezeki u keprluan diri n keluarga...nie bermakne aku dah keje la kan...

utk tahun nie aku menyembut tahun baru bersama ibu2 y menunggu saat kelahiran anak mereka...so xde la nmp[k percikan bunga ape n persembahan artis2 y vogue2....

nie antara azam aku tahun nie....
  1. dpt tlg mak n bapak simpan duit u g haji...
  2. bayar hutang ptptn sebelum umur aku 35tahun...
  3. beli keta...stkt nie y dlm otak saga SE tp kalo rezeki lebh toyota vios pon xpe...
  4. dapat simpan duit dalam ASB dgn lebh rajin...heheeheh
  5. mula simpan duit u li umah....
  6. isi borang SPA...nak keje kat goverment la katakan....huahuahuahau
  7. semuga pe y aku azam (setakat nie la) tercapai....AMMMIN.... 



nie adalah contoh keta terimpian aku...huahuahahauua


1 comment:

  1. abg naim say..
    "kita ni plan
    abis blajo > keje > dpt duit > beli kreta > bli rumah> kumpul harta.
    takat tu je kito fikir..
    tak dok bezonyo dgn kambing dlm kandang bwah rumoh aku"

    yes that must be in our plan..
    but, anak soleh, sedekah, ilmu..
    biar papa asal bergaya
    atau
    biar tak dak apa2 asal bersyukur apa yg ada.
    asal kita tak meminta2 is enough.

    Rasulullah SAW bersabda:

    “Sesungguhnya aku telah menjauhkan dunia untukmu. Janganlah engkau hidupkan dia sesudahku. Sesetengah kebusukan dunia adalah bahawa kederhakaan terhadap Allah ada di sana. Sesetengah keburukan dunia bahawa kau tidak ingat pada Akhirat kecuali dengan meninggalkannya. Ingatlah, ambillah dunia sekadarnya jangan engkau menyertainya dan beramallah. Sesungguhnya punca segala kesalahan adalah cinta dunia dan kesenangan yang sedikit dapat menyeret seseorang dalam derita yang panjang.”

    ReplyDelete